*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: BenQ iddialı geliyor!  (Okunma sayısı 1483 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 5485
BenQ iddialı geliyor!
« : 13 Haziran 2012, 14:34:17 »


Teknoloji dünyasındaki hızlı değişim, oyun donanımlarını da doğrudan etkiliyor. BenQ, üstün teknolojiye sahip monitör ve projektörleriyle, Türkiye piyasasına çok iddialı geliyor.

Teknoloji dünyasının yenilik alanında hız kesmeyen en önemli alanlarında biri şüphesiz oyunlar. PC, konsol ve mobil teknolojisinin hızlı değişimi, oyun platformlarını oluşturan bu donanımların teknolojilerini de doğrudan değiştiriyor, geleneksel oyun anlayışı büyük hızla masa üstü bilgisayarlardan uzaklaşıyor. Oyun tutkunları, bu piyasaya her yıl milyarlarca dolar yatırım yaparken, en üst seviyede oyun teknolojisini talep ediyor. BenQ, sessiz sedasız ama çok iddialı bir şekilde oyun dünyasını yönlendirecek ürünlerle geliyor.

BenQ Türkiye Görüntü Teknolojileri Müdürü Ergin Yavuzol, dünyada başka hiçbir markanın sunmadığı monitör ve projektörleriyle oyun dünyasına nasıl bir yenilik getireceklerini, şirket stratejilerini ve gelecekten beklentilerini anlattı:

Monitör teknolojinizi herkesten farklı kılan ve tüketicinin tercih etmesini sağlayacak özellikler nedir?

BenQ Türkiye olarak 2004 yılından bu yana farklı bir şeyler yapmayı amaçlıyoruz. Görüntü teknolojilerine, özellikle bu alandaki Ar-Ge faaliyetlerine çok fazla yatırım yapıyoruz. Bu hafta (geçtiğimiz hafta) oyun monitörlerimizin tanıtımını yaptık. Oyun monitörleri Türkiye’de var olan bir segment değil. Rakiplerimizi de hesaba kattığımızda, Türkiye’de satışta olan aslında gerçek bir oyun monitörü olmadığını görüyoruz. Rakiplerimizin de aslında oyun monitörü olarak tanıttığı ürünlerde bu alanda hiçbir ayar, özellik, teknik içerik yok. Ancak bizim monitörlerimiz gerçekten çok farklı. BenQ, oyuncuların bir monitörden neler beklediğini soran bir firma. Tanıttığımız yeni monitörleri de oyunclara ‘bir monitörden neler beklersiniz sorusunu’ sorarak geliştirdik. Uluslararası oyun şampiyonlarında birincilik elde etmiş oyunculara danışarak ürettik. XL serisinde Counter Strike oyuncularına, RL serisinde ise Güney Koreli Starcraft şampiyonlarına danıştık. Oyuncuların beklentilerini dinleyerek bir monitör tasarladık ve böylece ortaya oyuncuların tasarladığı bir ürün çıktı. BenQ olarak en büyük farkımız bu.

Yeni monitörlerimizin üzerine bir dizi ayarlar bulunuyor. FPS veya RTS oyunlar için özel ayarlar monitörlerin üzerinde mevcut. Oyuncular, oynayacakları oyunlarla ilgili ayarları seçtiği zaman, monitör tüm ayarları optimum seviyede kendi belirliyor. Bu özellikle oyuncuların çok ilgisini çekiyor ancak buna rağmen ‘ekran yeterince parlak değil’ gibi eleştiriler gelebiliyor. Ancak aynı yorumu profesyonel bir oyuncu yapmıyor. Profesyonel oyuncular parlak bir monitör istemiyor çünkü oyun oynarken kendilerini seyretmek istemiyorlar. Yükseklik veya pivot ayarı gibi çeşitli özellikler istiyor ve biz bunları monitöre ekliyoruz. Böylece, oyuncuların gerçekten istediği özelliklere sahip monitörler satıyoruz ve bu piyasada çok önemli bir fark. Biraz iddialı konuşabilirim ancak şu an Türkiye’de oyun monitörü olarak sadece BenQ var.

Türkiye’deki ‘pro gamer’ dediğimiz oyuncu tipi özellikle Doğu Asya ülkelerindeki veya ABD, Avrupa gibi çok nüfuslu bölgelerdeki kadar fazla değil. Türkiye’e nasıl bir beklentiniz var?

Türkiye’de yaptığımız piyasa analizine göre, satılan her 100 monitörden 6’sı pro gamer’lara gidiyor. Yüzde 6 aslında çok büyük bir oran. Türkiye’de yılda bir milyon monitör satıldığını ele alırsanız bu rakamın yüzde altısı önemli bir rakam ortaya çıkarıyor. Yaptığımız çok kapsamlı bir araştırma değildi. Monitörlerin kaç tanesinin gerçekten pro gamer’lara gittiğini tespit etmek çok güç ama elde edilen rakam önemli. Yüzde 6 küçük bir pazar oranı olmadığı gibi, oyun konsollarının da devreye girmesiyle giderek büyümeye başladı.

Artık PC oyunlarıyla beraber konsol oyunlarını kulllanan bir kitle oluşmaya başladı. BenQ monitörleri de sadece bir PC monitörü değil, HDMI bağlantısı ile konsollara bağlanabilme özelliğine de sahip. Oyun konsollarını kullanan kitle ailesinin oturma odasındaki televizyonu kullanmak yerine odasındaki monitörü kullanmak istiyor ancak bu eski teknoloji monitörlerin girişleri de eski olduğu için birçok bağlantı aparatı gerekiyor. Biz, monitörlerimizi PC bağlantısı DVI ve konsol bağlantısı HDMI ile sunuyoruz. Oyuncular, iki cihazı sadece “source” tuşunu kullanarak değiştirerek aynı monitörle kullanabiliyor.

Kısaca oyun pazarı giderek genişliyor, oyun konsolları içinde çok fazla ve güzel oyun var ve oyuncular yeni donanımlara ihtiyaç duyuyor. 2 ms tepki süresi olan bir monitör, tek başına oyunculara yeterli değil. Çünkü bazıları gerçekten 2 ms bile değil. Günümüzde bazı monitörler overdrive dediğimiz teknoloji ile 5 ms’nin üzerindeki hızlara ulaşıyor ancak bu gerçek anlamda yeterli etkinlik sağlamıyor. BenQ, cirosunun yüzde 4’ünü sadece Ar-Ge’ye harcıyor. Görüntü teknolojilerin dünya üçüncüsü olsak da, dünyanın en büyük üçüncü monitör ve panel üreticisi konumundayız. Görüntü teknolojilerine yaptığımız yatırımda sadece oyuncu monitörlerini de odaklanmıyoruz. IPS monitörlerin yanı sıra VA monitörler üretiyoruz. Fiyat ve kalite avantajıyla tüketicilere farklı ürünler sunuyoruz. 5000:1 gibi, bugün IPS’lerin bile ulaşamadığı doğal bir konrast sunuyoruz. Kısaca, yüzlerce monitör arasından parmakla gösterebileceğiniz monitörlerle piyasaya adım atacağız.

BenQ tüm bu teknolojileri kendisi geliştirip üretmek gibi ayrı bir yeteneğe de sahip. İleride bu yeteneğinizi paylaşmak isteyen şirketlerle ortaklık yapmanız söz konusu olabilir mi?

Şu an için böyle bir plan yok. BenQ bu yıl 11’inci yaşına basıcak genç bir şirket ve bulunduğu alanda farklılaşmak için büyük bir çaba variyor. Farklılaşmanın temelinde yatan ise teknoloji. Teknolojiye yaptığımız yatırıma devam ettiğimiz sürece ileride BenQ adını daha fazla duyacağımıza inanıyorum. Çünkü monitör gibi bir segment fazla gelişmeye açık bir alan değil. PC satışlarının yavaş yavaş düşmesiyle monitör satışları da düşüyor ancak dikkat edilmeyen bazı pazarların çok büyüme olasılığı da var. Bunlara konsol ile notebook’ları örnek verebiliriz. Notebook’larda bugün en çok tercih edilen ekran büyüklüğü 15.6 inç. Ancak bu büyüklük filmlerin izlenmesi ve bazı uygulamaların verimli kullanılması için yeterli olmayabiliyor. BenQ olarak ileride notebook’u monitörün altına sokabileceğiniz ve panelini kapatabileceğiniz yeni bir monitör sunacağız. Monitörler işin içine girince 21 inç’in üzerine çıkan bir pazardan bahsediyorum. Kısaca notebook piyasasını da 17 inç’in üzerine çıkaracağız.

Monitör, sadece PC kullanıcılarına hitap eden bir ürün olmaktan çıkarak kendi yolunu bulacak. Bu durum BenQ’yu zaman içinde farklı bir noktaya taşıyacak. Çünkü odaklanacağımız sektörde ufak çaplı üreticilerin fazla uzun ömürlü olacağını düşünmüyoruz.

Sosyal medya oyunları artık oyun piyasasının önemli bir parçasını oluşturuyor. BenQ’nun ileride bu alana yönelik bir cihaz üretme planı var mı? Hatta bu plan akıllı telefon veya tablet bilgisayar üretmeyi kapsyor olabilir mi?

BenQ’nun ciddi bir cep telefonu üreticisi geçmişi var. Tayvan’ın ilk cep telefonu üreten şirketiydi. Hatta bugün birçok akıllı telefon markası için üretim yapan bir şirket. Ancak BenQ-Simemens ortaklığında şanssız günler geçirdik ve şirketin tüm cep telefonu üretimi faaliyetleri durduruldu. Şu an BenQ markasıyla telefon üretimi düşünülmüyor. Ancak bu alanda diğer markalar için BenQ fabrikalarında üretim devam ediyor.

BenQ için lokomotif ürünler monitör ve projektörler. Bu alanda çok fazla yatırım yapıyoruz ve sunacağımız en büyük yeniliklerden biri cloud monitörler olacak. Bu ürünü 2012 içinde piyasaya sürme ihtimalimiz var.

Cloud monitör hakkında biraz bilgi verir misiniz?

Cloud, yaşamımızdaki birçok şeyi değiştirebilecek bir teknoloji. Örneğin, bugün için erken olsa da, iki yıl sonra Xbox veya PlayStation almadan televizyonda Full HD ve yüksek konfigürasyonlu oyunlar oynanamız mümkün olabilecek. Bunun için tabii ki Türkiye’de iyi bir internet altyapısına sahip olmamız lazım. Cloud teknolojisi sizi donanımdan muaf kılıyor ve her şeyi sunucu üstleniyor. Monitörde de aynısını söyleyebiliriz. 200-250 dolar civarında olan ve aklınıza gelebilecek tüm sosyal medya uygulamalarını ve tüm uygulamaları sunucu tarafından çalıştıracak bir monitör üzerinde çalışıyoruz. Türkiye’ye bu yıl yetişir mi bilmiyorum ama Tayvan’da bu yıl içinde tanıtılması bekleniyor. Benim de çok fazla bilgim olmadığı için verebileceğim bilgiler bu kadar.

Kısaca BenQ önemli bir ilke imza atacak...

Bir noktaya dikkat çekmem gerekirse, BenQ zaten ilklere imza atan bir firma. İlk 2 ve 4 ms monitörü, ilk 24 inç Full HD monitörü Türkiye’de biz ürettik. O monitörü 1,500 dolardan sattığımız hatırlıyorum. Buna rağmen ‘neden bize de ayırmadın’ gibi sayısız telefon almıştım. Bunun sebebi o monitörün dünyada tek olmasıydı.

BenQ teknoloji farklılaşmaya çok önem veriyor. Peki başarı için Ar-Ge yatırımına odaklanmanın dışında ne gibi bir stratejiniz var?

Firmaların marka bilinirliği en önemli faktör. Bir Samsung ya da LG kadar tanınmıyoruz. Bunun en büyük nedeni ürün yelpazemizin bu markalar kadar geniş olmaması. Bu markaların cep telefonunda fotoğraf makinasına ve  buzdolabına kadar ürünleri var. Bizim şöyle bir avantajımız var: Projektör alanında DLP teknolojisinde dünya birincisiyiz. Küresel projektör alanına ise dünya ikincisiyiz. Bu başarımızın kaynağı, bir fırsat yakaladığımız segmentte önceliği sağlamak ve bu teknolojiyi geliştirmek için çok ciddi yatırım yapmamız. Projektör pazarına Tayvan’dan tek üretici olarak girdik. Bugün Tayvan’da çok fazla üretici olmasına rağmen biz liderliğimizi kaybetmedik. Türkiye’de ise uzun yıllardır projektör pazarında birinci veya ikinciyiz.

Monitör pazarında ise Samsun ve LG gibi büyük markalar bize kıyasla daha zayıf durumdalar. Akıllı televizyon alanında ne kadar iddialı olsalar bile monitör alanında yeni bir teknoloji sunduklarını görmedim. Monitör pazarını daha boş görüyoruz. Oyuncu monitörleri veya VA LED gibi yeni teknolojilerle bu pazarda birinci olmaya çalışıyoruz. Türkiye’deki en büyük amacımız ise bu yıl oyuncu monitörü pazarında bir numara olmak. Yüzde 6 rakamının bile üzerine çıkabiliriz.

2015’te oyun ‘hastaları’nın 75 milyona ulaşacağı söyleniyor. BenQ oyun tutkunlarının güçlenmesinden de güç kazanan bir firma diyebilir miyiz?

Monitör satışları PC satışlarının azalmasıyla doğal olarak yavaşlıyor. Bu durum çeşitli faktörlere bağlı olsa da artık bugün birçok işimizi akıllı telefonlarla hallediyoruz. Birçok mobil cihazın aynı ve benzer özelliklere sahip olması, PC satışlarını da olumsuz olarak etkilemeye başladı. Öte yandan, farklı segmentler de büyümeye başladı. Oyun tutkunları diyebileceğimiz kitleyi durdurmanın imkanı yok. Biz BenQ olarak bu tablonun bir yerinde var olmak istiyoruz. Projektör ve monitör olarak bugün dünyada hiçbir markanın sahip olmadığı ürünleri gelecek hafta (bu hafta) içinde Türkiye’de piyasaya süreceğiz. Örneğin bir metre mesafeden 55 inç gibi bir görüntü sağlayan “short throw” teknolojisini projektörlerde duyanlar olduğunu zannetmiyorum.

Görüntü teknolojilerindeki yatırımlarla büyük farklılıklar elde ediyoruz. Projektörlerimizde sunduğumuz “smarteco” teknolojisi, enerji tüketimini yarı yarıya azaltıyor. Projektörlerde en büyük sorun olan ampülün ömrü, 200-300 dolarlık ürünümüzde bile 6500 saate çıktı. Görüntü teknolojilerinde yatırımlarımız devam ediyor ve bu bizim en büyük farkımız. Sadece fiyat farklılığıyla hareket ederseniz ürünlerin ömrünün uzun olmasının imkanı yok.

BenQ sunduğu ana ürünlerde gerçekten büyük bir farklılığa sahip olduğunu gösteriyor. Ancak özellikle genç kesimin çok karmaşık olan elektronik ürün dünyasında ürün farkındalılığının düşük olduğunu biliyoruz. BenQ promosyon adına ne yapıyor?

20 senedir Ar-Ge sektörünün içinde olan bir kişiyim. Son yedi yıldır da BenQ’da görev yapıyorum. Açıkça söyleyebileceğim bir şey, reklamın geçici bir dönemi temsil ettiği. Korkunç bütçeler ortaya çıkaran büyük reklam kampanyaları da yapsanız, sürekliliği elde edemezseniz fayda sağlayamazsınız. Zaten bir sene içinde her şey unutulur gider. Bence en önemli olan faktör, ne kadar son kullanıcıya erişebilen bir ürününüz olursa, o kadar gündemde kaldığınız.

BenQ olarak bunun fazlasıyla farkındayız. Cep telefonu üretirken daha fazla kullanıcıya ulaştığımız için çok daha tanınan bir markaydık. Bu yüzden projektör ve monitör pazarlarında birinci bile olsak ulaşabileceğimiz kişi sayısı belli. Bu sebeple geçtiğimiz yıldan itibaren son kullanıcıya ulaşacak ürünlerin artırımına başladık. Örneğin, bir yıl aradan sonra dijital fotoğraf kamerası üretimine başladık. Ayrıca dokunmatik paneller ve ufak, mobil ‘photo scanner’ dediğimiz tarama cihazları getireceğiz. Böylece son kullanıcıya erişimimiz arttıkça marka bilinirliğimiz de artacak. Bizim için bu en iyi reklam. En önemli nokta ise ürünümüzü tanıştırdığımız herkesin üründen memnun kalması. Biz reklamla ulaşabileceğimiz insanlara doğrudan ürünlerle ulaşmak istiyoruz. Sosyal medyanın da tavsiye verici özelliğinin öne çıktığını düşünüyoruz. Samsung veya LG kadar bir bütçeye sahip olmadığımız da bir gerçek.

Ürünlerinizin teknolojisi tamamen size mi ait?

Sunduğumuz her şeyi kendimiz yapıyoruz. Bir fotoğraf makinemizin tasarımından teknolojisine kadar her şeyi bize ait. Bazı markalar gibi çok basit bir şekilde bazı üreticilere gidip ardından üzerine BenQ yazmıyoruz. Monitörlerimizi satarken üzerindeki özelliklerden bahsediyoruz. Bugün bunu bizden başka kimse yapamaz.

BenQ bir nişe yönelik üretinm yapan bir firma. Samsung veya LG ile doğrudan kıyaslanması mantıklı olmayabilir. Peki sizin doğrudan rakip olarak gördüğünüz firmalar var mı?

Görüntü teknolojilerinde Samsung ve LG takip ettiğimiz firmalar. Pazar payları daha fazla olsa biz teknolojimizin daha yüksek olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden daima bir üstümüzü pazar payı olarak hedef seçiyoruz. Zaman zaman bizden daha fazla pazar payına ulaşan ancak teknolojisine ve yatırımlrına inanmadığımız şirketleri rakip olarak kabul etmiyoruz. Burada isim veremem. Ama normal şartlarda görüntü teknolojilerin projektörleri ele alırsak Epson ile yarış halindeyiz. Türkiye’de ise son zamanlarda çok kan kaybetmiş olsalar da Samsung ve LG ile rekabet içindeyiz.

BenQ rakiplerine üstünlük sağlamak konusunda bir tek teknolojik üstünlüğünü mü kullanacak?

Monitör pazarı ilginç dinamikleri olan bir alan. Herhangi bir marka parayı bastırıp Türkiye’ye monitör getirebilirsiniz. Ancak sadece fiyatınızla satış yapabilirsiniz ve fiyatınız bitti mi unutulursunuz. BenQ ise hatırlanan ve gerçekten anılan bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Bu konuda fiyattan şikayet eden kim olursa onlara “aynısını başka hangi markada görebiliyorsunuz” diye soruyorum. Dünyada teknoloji ve tasarımda birçok ödül alan tek Tayvanlı şirketiz. Ancak her zaman bizim için en önemli olan şey teknoloji. Dediğimiz şey şu: Bizde olan teknoloji diğer markalarda yok. Örneğin Apple lisanslı bir ürünümüz var, iPad ve iPhone’a takabileceğiniz bu projektörün Türkiye’de bir benzeri yok. Monitörde ise herkes IPS derken bir VA LED’i tüketicinin karşısına koyduk. Tüm bunları tabii ki en son kullanıcılar değerlendirecek.

5-10 yıl sonra dijital teknoloji sizce nasıl bir noktaya gelecek? İnsanlar mobil cihazlara ve ekranlara bağlı bir halde mi yaşayacak, hayata böyle mi adapte olacak?

Ben 13 yaşında bilgisayarla tanıştım. İlk kez CD-ROM gördüğümde çok heyecanlandığım, PC’ye ses kartı takıp da ‘bundan da ses çıkıyormuş’ dediğim günleri yaşadım. Çok farklı ve heyecan verici dönemler geçirdik. Bugünkü teknolojileri ele aldığımızda, bizi heyecanlandıran nadir şeyler yaşıyoruz. Beş sene içinde de bizi heyecanlandıracak nadir gelişmeler olacağını düşünüyorum. Teknoloji ufkumuzu o kadar açtı ki, çok uç noktada şeyler görsek bile fazla heyecan yaşamayabiliriz.

BenQ 5-10 yıllık süreçte nasıl bir yol izleyecek?

Biz BenQ olarak bu süreçte doğru yerde konumlandığımızı düşünüyoruz. Çünkü teknolojide nereye gelirsek gelelim, bir teknolojiye ihtiyacımız var. Bu 5 sene sonra hologram olacaktır veya duvarınız gibi fonksiyon gören ince bir film üzerinde çalışacak bir teknoloji olacaktır. Şu an 5-10 yıl sonrasını görmek çok zor ama biz doğru yerde bulunduğumuza inanıyoruz ve teknolojiye yatırım yapmaya devam edeceğiz.

Bugün LED aydınlatmalı LCD ekranları LED ekran diye satıyorlar. İki-üç sene sonra gerçek LED ekranlar ile tanışacağız. O gün, bir sürü firma çıkacak, “bunlar gerçek LED ekran, bugüne kadar sizi kandırmıştık” diyecek (gülüyor). Adını söylemeyeceğim bazı markalar bu yüzden cezalar yedi. Biz bile herkes LED dediği için öyle diyoruz ama kullanıcıya doğru bilgi veriyoruz. Gelecek için kesin olarak söyleyebileceğim, bir görüntü teknolojisine ihtiyaç duyacağımız.

alıntı