*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: ENGELLİ SPORUNA DESTEK OLUN FIRSATLARI YAKALAYIN  (Okunma sayısı 2664 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 5485
ENGELLİ SPORUNA DESTEK OLUN FIRSATLARI YAKALAYIN
« : 16 Şubat 2009, 13:19:09 »


16.02.09 - Engelli sporculara sponsorluk, markalara önemli fırsatlar sunuyor.Türkiye'de engelli sporcuların başarıları bilinenin çok ötesinde 2008 yılında bir Türk takımı Türkiye tarihinde bir ilke imza atarak hem Avrupa Şampiyonu hem de Kıtalararası Şampiyon oldu. Bunu başaran Galatasaray Tekerlekli Sandalye Basketbol Takımı, az da olsa dikkatleri Türkiye'deki engelli sporculara çekmeyi başardı. Aslında Türkiye'de engelli sporcuların basanları göz kamaştıran seviyede.

 

Ligi 2009 Eylül ayında kurulacak Engelli sporcuların sponsorluk bulabilmelerindeki en büyük engel tanıtım eksikliği ve düşük duyarlılık düzeyi olan Ampute Futbol Milli Takımı, 2007 Dünya üçüncüsü ve 2008 Avrupa ikincisi oldu. Yine 2006 yılında Belçika Özel Olimpiyat Oyunları'nda yüzme ve atletizm dallarında yanşan sekiz özel sporcu dördü altın, ikisi gümüş ve üçü bronz olmak üzere dokuz madalya kazanırken aynı yıl "Yılın Sporcusu" yarışmasında Türkiye'den bir zihinsel engelli sporcu aday gösterildi. Daha birçok dalda Türkiye'deki engelli sporcular, engelsiz sporcuların basanlarını geçmiş durumda. Ancak tüm bu başarılara rağmen bu sporcular sponsorlardan yeterli ilgiyi görmüyor. Bu başarılı sporcu ve branşlara önceden yatırım yapan markalar rakiplerinden farklılaşabilir. Ancak bunun için toplumsal duyarhlık ve paylaşımın artması kritik önem taşıyor.

Sponsor olarak ulaşılabilecek engelli sporcu sayısı aslında oldukça fazla. Bedensel Engelliler Spor Federasyonu Genel Başkanı Mustafa Veysel Gülpınar, "Federasyonumuza bağlı 2 bin 342 lisanlı sporcu var. Bunların 806'sı aktif" diyor.

 

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre ise Türkiye'de 2,5 milyonu bedensel engelli olmak üzere 8,5 milyon engelli bulunuyor. Ailelerin ortalama dört kişilik olduğu da hesaplanınca bu alana yapılacak yatırımların ne kadar çok insanı ilgilendirdiği ortaya çıkıyor. Bu rakam son derece önemli zira sponsorluk bütçelerinde hedef kitle erişimi ve çarpan etkisi, markaların baktıkları en önemli kriterler arasında yer alıyor.

 

Engelli sporculara sponsorluk faaliyetlerinin az olması da, bu alanda yapılacak çalışmalarla markaların farklılaşmasını kolaylaştırabilir. Özellikle birçok alanda yaşanan iletişim kirliliği göz önüne alındığında bu tür sahipsiz alanlar markalar için büyük fırsat. Sabana Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü Dr. Cüneyt Evirgen, "Bu alanın sahipsiz olması, sponsor olacak firma veya markalara hem ilk hem de farklı olma avantajı sunuyor" diyor.

 

Markalar için bir başka avantaj ise bu alanda sponsorlukların, hem sponsorluk hem de sosyal sorumluluk temalarını içeriyor olması. Sponsorluk Danışmanlık Şirketi Boreal Grup Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi Engin Güvenç, "Bu tür bir proje, aslında yatırım olarak bakıldığında tek bütçe ile iki alanı kaps050 ması nedeniyle kurumlarca fırsat olarak görülebilecek bir projedir. Sürdürülebilir bir proje biçiminde ele alınması ise gayet mümkün gözüküyor" diyor.

 

Öte yandan destekleyici bulmak için sadece başarılı olmak yeterli değil. Üstelik de küresel krizle birlikte birçok markanın sponsorluk çalışmasını durdurduğu bir dönemde. Engin Güvenç, "Son alta ayı ele alırsanız küresel finansal krizle bu çalışmaların yüzde 90'ı durdurulmuş durumda. Ancak yine de profesyonelce hazırlanan projelerle doğru kurumlara gidilirse bir şekilde olumlu gelişmeler olabileceğine inanıyoruz" diyor.

 

Sponsorluk markalar için bir iletişim aracı ve şirketler her yatırımlarında olduğu gibi bu alanda da yaptıkları yatırımın geri dönüşünü bekliyor. Türkiye'de ise engellilere karşı duyarlılığın düşük olması bir handikap.

Dr. Cüneyt Evirgen, "Sponsorluk yatırımının stratejik bir anlamı, bir geri dönüşü olması ve bunun ölçülerek izlenmesi gerekir" diyor. Bu anlamda iyi kurgulandığında çok başarılı olduğu bilinen örnekler de yok değil. Örneğin Procter & Gamble (P&G) ve Migros işbirliğiyle yürütülen bir kampanya kapsamında, belirli tarihler arasında Migroslarda satışa sunulan P&G ürünlerinden elde edilen gelirin bir bölümü, özel sporcuların yetiştirilmesi için Özel Olimpiyatlar a aktarılıyor. P&G Dış İlişkiler Direktörü Hayrünnisa Aligil, "Kampanyanın sürdürülebilir olmasında en önemli rolü kampanya süresince Migroslardan P&G ürünleri satın alan 2 milyonun üzerindeki duyarlı tüketici oynuyor" diyor.


Bedensel Engelliler Spor Federasyonu da şimdi markalara bu alanda iki fırsat sunuyor. Mustafa Veysel Gülpınar, "Sponsorluk konusuyla ilgili esas üzerinde durduğumuz mevzu 57 takımlı basketbol ligimizin isim hakkı ile 2009 Eylül'ünde Futbol Federasyonu ile birlikte başlatacağımız ampute futbol liginin isim hakkının satılmasıdır" diyor. Bu alana yatırım yaparak farkındalık yaratacak markalar ilk olmanın meyvesini Türkiye'nin en başarılı sporcuları ile birlikte paylaşacaklar.>BusinessWeek