*
Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Kayseri Engelliler Derneği Telefon 0533 392 33 88

Gönderen Konu: PARA CEZALARI İŞ-KUR MESLEKİ EĞİTİMLERİNDE HARCANIYORDU  (Okunma sayısı 1561 defa)

Çevrimdışı melleseferi

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
  • İleti: 5485


26.01.10 - "Cezalar, özürlüler idaresine aklanısın" teklifi . CHP Kırklareli Milletvekili Turgut Dibek, belirlenen oranda özürlü istihdam etmeyen kuruluşlara kesilen cezaların, Özürlüler İdaresi Başkanlığına aktarılmasını öngören kanun teklifi hazırladı. Dibek'in,TBMM Başkanlığına sunduğu kanun teklifi, İş Kanununda değişiklik öngörüyor. Teklif, mevcut yasada kesilecek para cezası tutarının belirtilmesi nedeniyle tutarın güncellenmesi için heryıl yeni tebliğ çıkarma zorunluluğunu kaldırıyor. Teklife göre, belirtilen oranda özürlü ve eski hükümlü çalıştırmayan işveren veya işveren vekiline; çalıştırmadığı her özürlü ve eski hükümlü için, her ay brüt asgari ücretin 3 katı kadar idari para cezası kesilecek. Kesilen idari para cezaları, özürlülerin mesleki eğitim ve mesleki rehabilitasyonu, kendi işini kurma, özürlünün iş bulmasını sağlayacak destek teknolojileri ve bu gibi projelerde kullanılmak üzere Özürlüler İdaresi Başkanlığına aktarılacak. Teklifin gerekçesinde, özürlü istihdamının, Türkiye'de en önemli sorunların başında geldiğine işaret edildi. Özürlülerin, toplumdan soyutlanarak bir köşeye çekilmelerini engellemenin en etkili yolunun, bu kişilerin işgücüne katılımlarını sağlamak olduğu belirtilen gerekçede, "Özürlülerin istihdamı insan hakları çerçevesinde de çözümlenmesi gereken bir sorundur" denildi. Yasaya göre, işverenlerin, 50 veya daha fazla işçi çalıştırdıkları özel sektör işyerlerinde yüzde 3 özürlü, kamu işyerlerinde ise yüzde 4 özürlüyü çalıştırmakla yükümlü olduğu anımsatılan gerekçede, şunlar kaydedildi: "Bu zorunluluğa uymayan kamu işyerlerinden idari para cezası kesilmektedir. Bu cezalar, kamu kurumlarında gerekli duyarlılığın oluşmasını sağlayamamaktadır. 2009'da 48 bin 549 özürlü kadrosunun 38 bin 192'sinin boş olması da yasanın ve cezalandırma mekanizmasının işe yaramadığının kanıtıdır. Mevcut yasada, kesilecek cezanın aktarılacağı kuruluş belirtilmiştir. Belirtilen kuruluşun Özürlüler İdaresi Başkanlığı olmaması aktarılan kaynağın verimli kullanılması konusunda kimi şüpheleri doğurmaktadır. Bu nedenle sunulan yasa teklifiyle kaynağın aktarılacağı birimin Özürlüler İdaresi Başkanlığı olması uygun görülmüştür. Özürlülerin sorunlarını ve bunların çözümünü daha etkin şekilde bilen ve konunun doğrudan muhatabı olan Özürlüler İdaresi Başkanlığının bu kesilecek cezaların aktarılacağı kurum olması özürlülerin istihdamı açısından daha olumlu sonuçlara neden olacaktır.">SonSöz